november

Hej.
 
Nu var de länge sedan jag skrev här senast. Dagarna och timmarna bara rinner ifrån mig, och jag fattar noll. Just nu håller vi på med hemtenta i skolan, det är de sista vi har i denna kursen som vart en 15hp kurs. Jag har klarat av alla examinerande uppgifter hitills, vilket känns skönt. Men det är så pirrigt innan man får resultat. Jag tror så lite om mig själv och ställer sånna otroligt höga krav på mig själv och tror att jag inte duger till något. Jag är väl medveten om att de är onödigt att trycka ner sig själv så, men så snubblar tankarna dit hela tiden. Väldigt tråkigt, när jag faktiskt ständigt bevisar för mig själv att jag klarar mig igenom kriterierna. Men så kan jag knappt förmå mig själv med att bli nöjd. detta ständiga självhat jag jobbar med, förstår inte riktigt varför de finns där och pickar på mig. Möjligen för att jag känner av mitt utmattningssyndrom från början av året, det har gått bra med de och jag har kunnat hantera de och glädjen hade kommit tillbaka och jag kände mig tillfreds, men så ökade tempot i skolan en aning och utmittningssignalerna kom som ett brev på posten. Nu kan man ju hantera dem på ett annat sätt än tidigare, men glädjen sjunker och tålamodet tryter direkt.
konstigt de där.........

Men annars rullar de på här hemma hos oss. Våra tjejer blir så stora. Vill nästan gråta en skvätt ibland när man tänker tillbaka och undrar vart tiden tog vägen? Samtidigt som de är skönt när dom börjar bli större också. Men lata....... lata små minitonåringar! :)
Sia utvecklas i en hejdundrande fart, hon pratar och förstår allting. så roligt hur man kan föra en lång konversation med henne om olika saker och höra hennes tankar och funderingar.

Ja ja... slut för idag. det är så skönt att kunna skriva av sig sina tankar här. hejdå!