Svar

Tack, det var jag som frågade. Lite nyfiken på hur det känns att få ett till barn, jag väntar också mitt andra barn och är i v 19. Är du rädd för att Levina kommer påverkas negativt när bebisen födds för att hon inte får er fulla uppmärksamhet hon alltid fått? Tänker du sätta Levina på dagis medans du är mammaledig med den senaste eller ha båda två hemma? Har ni börjat fundera på namn och isåfall vad? Och hur kom ni fram till namnet Levina? Det var allt från mig, kanske kommer på nya frågor. Lycka till med den nya bebisen. Kramar Lollo
Svar:  Först och främst, grattis till graviditeten. Det känns väldigt bra att ge Levina ett syskon. Självklart kommer det bli en omställning för henne. Men hon är så kärleksfull som person och kommer älska sitt syskon, det är jag säker på. Sen är det ju mycket upp till mig och Daniel också, att visa Levina att vi älskar henne precis lika mycket nu som då.
Hon ska börja på dagis nu i slutet på augusti. Daniel ska dels vara hemma december och januari. Men det blir nog lite dagis för Levinas del. Mest för att få komma och träffa barn och leka av sig. Sen även att vi ska få lära känna vår nya familjemedlem. Vi har inte bestämt nått namn. Vi har inte hittat något som vi båda gillar helt. Levina kändes rätt direkt,och de höll vi fast vid. Denna gång var de svårare.
 

Jag har läste ditt blogg ett tag och tycker du verkar vara en otroligt glad och energisk person. Min fråga är varför du har två jobb? Pengarmässigt eller bara att få ihop timmarna?
Svar: Tack! Jadu, bra fråga. Jobbet på djurmagazinet var ju ett sommarjobb när jag var mammaledig. Chansen att testa nått nytt gavs, och jag tog den. Sen att jag skulle bli kvar hade jag inte tänkt mig. Men så blev de. Sen är det ganska skönt att ha två olika jobb. Man tröttnar ju ibland, då kan de vara skönt med omväxling. Så det är varken för pengarnas skull, eller att få ihop timmar. Jag blev bara kvar. sen får vi se efter denna mammaledighet.

Vad du jobbar med vet jag men vad har du för utbildning? Vad vill du ha för jobb i framtiden?
Svar: Jag gick ju handel på gymnasiet, och har inte mycket mer utbildning än så. Personlig assistent tror jag skulle passa mig bra. Åt någon under 20.

Jag följer i Lollos fotspår. Hur mycket gick du upp med Levina? Tänker du amma om du kan och hur länge ammade du Levina? Tänker du/ni "kräva" mer från Levina tex som att sova i sin säng och fasta sovrutiner?
Svar: Jag gick upp 12kg. Jag vill absolut amma igen, dock inte lika länge som nu. Då slutade jag helt när levina var 16 månader. Det kommer nog att bli lite mer rutiner om allt ska funka, ja.

Har läst din blogg ett tag och vet att din syster har fått cancer vilket var mycket sorgligt att läsa. Hur mår hon nu?
Svar: Sara mår bra. Klar med behandlingar.

Ditt bästa skönhetstips samt klädtips?
Svar: Jadu. Sov mycket och drick vatten. Svart funkar alltid

Hur går det med Sara? Är hon fri från cancern nu? Hur har cancern påverkat dig och familjen?
Svar: Sara mår bra. Troligtvis,men hon ska snart på röntgen och kolla så skiten är väck. Vi har blivit starka ihop. vi klarar allt!!

Hur ser en vanlig dag ut för dig? :) Förklara gärna med bilder :)
Svar:Väldigt olika om jag jobbar eller är ledig. Men om jag är ledig så vaknar vi, byter blöja, går ner och äter frukost, leker lite, sen klockan 13 så ska Levina sova till ca 14, Sen mat, Lek eller hitta på nått, sen kvällsmat vid ca 18-19, välling vid 20 sen duscha och bortsa tänderna och natten för levina, ibland för mig med, annnars kollar jag och daniel på nån film.