Fråga

Jag fick en fråga om hur det känns att se andra föda barn när man själv gjort det.

Det är väldigt spännande att se andras förlossningar, för alla är så olika. Vissa får panik, vissa är cool lugna. Min förlossning var väldigt intensiv hela tiden, och det har jag förstått nu var på grund utav att vattnet gick rätt tidigt. I serien en unge i minuten så får barnmorskan ofta sticka hål på hinnan, då värkarna blir mer intensiva. Jag fick ju nästan en chock när jag såg vissa mammor sitta och spela spel medans värkarna höll på. Det fanns ju ingen chans i helvetet att jag skulle kunna göra det. Fast hellre väldigt intensivt och att det går fort, än "lättare" värkar och långsamt tycker jag. Fast det är ju inget direkt man kan välja... :)

#1 - Anonym

tack för att du svarade! :)

#2 - Anonym

Kan aldrig förstå att en bebis har liggat i någons mage när den kommer ut så otroligt fint på något sätt